Our social:

Sabtu, Oktober 06, 2012

Kempen Anti Ponteng 2012

Kempen Anti Ponteng di SMK Baru dijalan sepanjang tahun. Namun majlis pelancarannya telah diadakan pada 11 Mei 2012 yang lalu. Dalam tempoh setahun ini kempen tersebut dianggap berjaya. Kadar ponteng ke sekolah semakin berkurangan begitu juga dengan kadar pelajar yang datang lewat. Kempen Anti Ponteng SMK Baru Miri bertemakan "Mari Ke Sekolah".

Pengetua merasmikan Kempen Anti Ponteng
Pelajar hebat.. rajin ke sekolah
Antara objektif program ialah supaya para pelajar dapat meningkat kesedaran dan bertanggungjawab terhadap kepentingan hadir ke sekolah dan memastikan KPI Jabatan pelajaran Negeri Sarawak untuk menurunkan bilangan ponteng sekolah sebanyak 0.01% pada tahun 2012 ini tercapai.

Penyampaian hadiah kepada pelajar yang hadir penuh setiap bulan

lawatan ke rumah pelajar
Lawatan ke rumah pelajar dan sesi perbincangan dengan HEM
Kekuatan yang ada pada kempen ini ialah saling bekerjasama. Tanpa adanya bekerjasama terutama daripada ibu bapa program ini tidak akan berjaya. Rata-rata pelajar yang tidak hadir, alasannya malas bangun, bukannya sakit walaupun ada antaranya betul-betul sakit. Semoga mereka akan berubah dan menjadi Insan Cemerlang. Kita sebagai guru dan Ibu bapa yang sudah lama sedar, sama-samalah kita bentuk generasi yang akan datang, generasi yang lebih hebat dari kita..

Terima kasih Cikgu..