Our social:

Khamis, Oktober 30, 2014

Juara Peringkat Negeri Sarawak !

Pada 30 Oktober 2014 yang lalu, telah berlangsungnya sebuah Majlis Sambutan Hari Tanpa Tembakau Peringkat Negeri Sarawak di Dewan Suarah Miri. Majlis ang cukup meriah tersebut telahpun di rasmikan oleh Menteri Kesihatan Awam, YB Jerip anak Susil ..

 Apa yang menariknya disini, seorang pelajardari kelas 3 Arif, Abdullah Bin Nudin telah berjaya merangkul Juara dalam Pertandingan Menulis Sajak/Lagu Peringkat Negeri Sarawak yang bertemakan " Jimat wang ! Berhenti Merokok ! Selamatkan Nyawa ! ". Pencapaian ini amat membanggakan pihak sekolah sekaligus berjaya mengharumkan nama sekolah.

Ternyata sajak yang bertajuk " Durjana Rokok " yang ditulis penuh oleh Abdullah Bin Nudin ini telah berjaya mencuri hati juri untuk dipilih sebagai juara . Menurut juri pertandingan, pertandingan tersebut telah disertai peserta dari seluruh negeri Sarawak dan Miri menjadi daerah yang paling banyak menghantar penyertaan. Beliau turut mengakui persaingan dalam pertandingan ini adalah tersangatlah sengit .








Naib Juara dan Ketiga masing-masing diraih oleh pelajar-pelajar dari SMK Pujut Miri.

Terima Kasih diucapkan kepada Cikgu Nurul Amira yang sentiasa membimbing pelajar tersebut sehingga sampai ke tahap ini. Semoga pencapaian seperti ini dapat kita lihat lebih banyak lagi agar SMK Baru Sentiasa Cemerlang !